„Toyota“ demonstruoja eksperimentinį vandeniliu varomą „GR Y – Mototoja
„Toyota“ demonstruoja eksperimentinį vandeniliu varomą „GR Yaris“

„Toyota“ demonstruoja eksperimentinį vandeniliu varomą „GR Yaris“

Eksperimentinės transporto priemonės vandenilio degalai, degalų bakai ir degalų papildymo procesas yra tokie patys, kaip ir Mirai, „Toyota“ prekyboje parduodamame vandeniliu varomame flagmane.

Tačiau nors Mirai naudoja cheminę reakciją kuro elementuose energijai generuoti, eksperimentiniame GR Yaris yra vidaus degimo variklis, kurio kuras yra vandenilis.

Nors vandenilio degimo variklio technologija vis dar yra pradiniame konceptualaus kūrimo ir eksperimentavimo etape, kuris prasidėjo 2017 m. ir dar nėra paruoštas komercializacijai, eksperimentinė Toyota vandeniliu varoma Corolla Sport jau dabar pasižymi dideliu našumu automobilių sporto renginiuose Japonijoje su beveik nuliniu išmetamųjų teršalų rodikliu.

„Japonijos automobilių pramonė turi sėkmingai kurti keleivines transporto priemones. Šiuo tikslu gamintojai turi dalyvauti automobilių lenktynėse, kad išbandytų savo transporto priemonių patvarumą ir našumą bei parodytų didžiausią jų našumą. Su konkurencija atsiranda pažanga, o kartu ir jaudulys tarp automobilių gerbėjų. Lenktynių tikslas yra ne tik patenkinti mūsų smalsumą, bet ir sudaryti sąlygas Japonijos keleivinių transporto priemonių pramonės plėtrai.“

Kiichiro Toyoda, Toyota Motor Corporation įkūrėjas (Kovas, 1952)

Vandeniliu varomas eksperimentinis „GR Yaris“ ir „Corolla Sport“ turi tą patį G16E-GTS, 1,6 l, eilėje turintį 3 cilindrų variklį su turbokompresoriumi, kuris yra apdovanojimus pelnęs „GR Yaris“ automobilyje, tačiau su modifikuotu degalų tiekimu ir įpurškimo sistema, skirta naudoti su vandeniliu kaip kuru.

Eksperimentinis vandeniliu varomas „Corolla Sport“ jau nuo šių metų gegužės Japonijoje dalyvauja „Super Taikyu“ lenktynių serijoje su „Toyota GAZOO Racing“ globojama „ROOKIE Racing“ komanda, kur komanda ėmėsi iššūkio išbandyti eksperimentinį vandenilio degimo variklį atšiauriomis automobilių sporto sąlygomis.

„Žengėme pirmąjį žingsnį, kad galėtume konkuruoti su vandeniliu varomu varikliu ir jį tobulinti, priimdami iššūkį. Įsivaizduoju, kad po 10 metų viskas atrodys šiek tiek kitaip, ir tikiuosi, kad žmonės žiūrės atgal ir pamatys, kaip mes pozityviai priėmėme iššūkį ir mėgavomės kiekviena jo akimirka.“

Akio Toyoda, „Toyota Motor Corporation“ prezidentas

Vandenilis dega greičiau nei benzinas, todėl jis gerai reaguoja ir užtikrina puikų aplinkosauginį veiksmingumą. Be to, kad vandenilio degimas yra ypač švarus, jis turi papildomo potencialo perduoti smagią vairavimo patirtį su akustiniais ir jutimo pojūčiais, būdingais vidaus degimo varikliams.

Siekdama neutralaus anglies dioksido, „Toyota“ stiprina savo pastangas, pavyzdžiui, siekdama skatinti vandenilio naudojimą populiarindama FCEV ir daugybę kitų kuro elementais varomų gaminių. „Toyota“, toliau tobulindama vandenilinių variklių technologijas per automobilių sportą, siekia sukurti dar geresnę vandeniliu pagrįstą visuomenę.

Galerija