Naujasis „Toyota Mirai“ pasiekimas įrašytas Gineso rekordų knygoje: šiuo modeliu buvo įveikta ilgiausia distancija vandenilio kuro celių elektromobiliu, nepapildžius bako. „Mirai“ pavyko nuvažiuoti 1 360 km prieš kelionę pirmyn ir atgal Pietų Kalifornijoje, JAV, per penkias minutes užpildžius vandenilio baką. Neseniai amerikiečių „Ward’s Automotive“ surengtuose „10 geriausių variklių ir pavaros sistemų“ rinkimuose nugalėtoju tapęs „Toyota Mirai“ modelis nubrėžė naują nuvažiuojamo atstumo siekį tarp nulinės emisijos automobilių.
„2016-aisiais „Toyota Mirai“ buvo pirmasis masinės produkcijos vandenilio kuro celių varomas elektrinis automobilis, parduodamas Šiaurės Amerikos salonuose, o dabar naujos kartos „Mirai“ siekia pasaulio rekordų, – sakė Bobas Carteris, „Toyota Motor North America“ vykdomasis prezidentas. – Mes didžiuojamės, jog esame šios nuostabios technologijos, diegiamos mūsų augančioje nulinės emisijos automobilių gamoje, lyderiai.“
Rekordinis važiavimas buvo akylai stebimas Gineso rekordų organizatorių: jie prižiūrėjo, kad būtų laikomasi griežtų taisyklių ir dokumentacijos procedūrų. Rugpjūčio 23–24 d. kelionėje su „Toyota Mirai XLE“ vienintelė emisija buvo vanduo. Gineso rekordų teisėjas Michaelis Empricas pažymėjo „Mirai“ baką apsaugine plomba ir kelionės pradžioje, ir pabaigoje.
Į dviejų dienų kelionę, prasidėjusią pirmadienį, rugpjūčio 23-ąją, „Toyota“ vandenilio kuro celių plėtros grupės centre „Toyota Technical Center“ (TTC) Gardenoje, Kalifornijoje, išsiruošė patyręs ilgų nuotolių keliautojas Wayne’as Gerdesas, o jo porininku tapo Bobas Wingeris. Duetas Ramiojo vandenyno pakrantės greitkeliu traukė į Pietus iki San Ysidro, o tada – į Šiaurę, iki Santa Barbaros, pakeliui aplankydamas Santa Monikos ir Malibu paplūdimius. Vyrai grįžo į TTC tą patį vakarą, kai nuvažiuotas atstumas siekė 761 km, o pakeliui dukart susikeitė vietomis.
Kita diena, rugpjūčio 24-oji, išsiskyrė vietinėmis išvykomis: rekordo siekiantis duetas riedėjo dar 599 km San Diego greitkeliu tarp Los Andželo ir Orindžo apygardos per rytines ir vakarines piko valandas, kol „Mirai“ nebeliko vandenilio, ir grįžo į TTC iš viso įveikęs 1 360 km, ką paliudijo ir M. Empricas.
„Dešimtmetį būdamas Gineso rekordų teisėju, turėjau galimybę matyti neįtikėtinų bandymų: tarp jų buvo keli, susiję su atstumu. „Toyota Mirai“ kelionė be poreikio sustoti pripildyti baką rodo vandenilio kuro elementų technologijos galią. Ši technologija ir „Toyota“ komandos sukurtas sumanus dizainas atvedė iki istorinio momento“, – sakė M. Empricas.
Kelionės pabaigoje „Mirai“ iš viso buvo sunaudojęs 5,65 kg vandenilio, o pakeliui pravažiavo 12 vandenilio stotelių (į jas neprireikė užsukti). Dažniausiai „Mirai“ važiavo piko metu, esant 18–28 laipsniams šilumos. Automobilis išskyrė nulį gramų CO2: per analogišką kelionę vidaus degimo variklį turintis automobilis būtų išmetęs apie 301 kg CO2.Įspūdingų rezultatų pavyko pasiekti ir patyrusių bei ilgų nuotolių važiavimo subtilybes išmanančių vairuotojų dėka. Jie optimizavo „Mirai“ veikimą esant specifinėms oro ir važiavimo sąlygoms. Be to, rekordininkai pasinaudojo keliais pagrindiniais patarimais, kaip taupiai važiuoti. Jų patirtį gali pritaikyti bet kuris vairuotojas:
Priežiūra ir paruošimas:
● Atlikite visus suplanuotus automobilio priežiūros darbus. Prastai veikiantis variklis sudegins daugiau degalų, o tai turės įtakos degalų ekonomijai.
● Pasirūpinkite tinkamu automobilio važiuoklės suvedimu.
● Patikrinkite padangų slėgį, nes nepakankamai pripūstos padangos gali padidinti degalų sąnaudas.
● Išsiimkite krovinius ir jiems vežti skirtą įrangą, kad sumažintumėte svorį.
Vairavimo technika:
● Venkite staiga pagreitėti arba smarkiai stabdyti.
● Venkite važiuoti didesniu greičiu.
● Sumažinkite veikiančių mechaninių ar elektrinių prietaisų skaičių: pavyzdžiui, išjunkite oro kondicionierių („Mirai“ įdiegta važiavimo režimų pasirinkimo sistema „Drive Mode Select“, turinti „Eco“ režimą. Pastarojo prioritetas – efektyvumas, tad oro kondicionieriaus veikimas optimizuotas. Be to, kaip ir „Toyota“ hibridiniuose modeliuose, „Predictive Efficient Drive“ sistema gali įsiminti nuolatinius maršrutus, kad optimizuotų baterijos įkrovą bei iškrovą ir taip maksimaliai padėtų taupyti degalus ir didinti nuvažiuojamą atstumą).