Vandenilio era prasidėjo: naujasis „Toyota Mirai“ atkeliauja – Mototoja
Vandenilio era prasidėjo: naujasis „Toyota Mirai“ atkeliauja į Baltijos šalis

Vandenilio era prasidėjo: naujasis „Toyota Mirai“ atkeliauja į Baltijos šalis

Naujasis „Mirai“ atspindi „Toyota“ pastangas kurti švaresnę ir tvaresnę bendruomenę. „Toyota“ įsitikinusi, kad vandenilis turi daugybę potencialo kuriant nulinės taršos ne tik kelių transporto, bet ir judėjimo traukiniais, laivais ir lėktuvais mobilumą, generuojant energiją pramonei, verslams ir namams.

Antros kartos „Mirai“ buvo kuriamas teikiant didelę reikšmę klientų atsiliepimams apie pirmąjį modelį, kuris pristatytas dar 2014 metais. Naujausius vandenilio kuro elementus turintis automobilis inžinierių kurtas nuo pagrindų, turint tikslą pristatyti tokį modelį, kuriuo vairuotojai būtų sužavėti. „Toyota“ tvirtina norėjusi, jog klientai sakytų pasirinkę „Mirai“ pirmiausiai dėl tinkamų šio automobilio savybių, o tai, kad jis yra varomas vandeniliu, tiesiog – sutapimas.

„Mirai“ į naują lygį perkelia vandenilio technologijas ir suteikia kur kas daugiau emocijų kalbant apie dinamiką, šiuolaikinį dizainą ir vairavimo pojūčius.

Naujojo „Mirai“ išvaizda, technologijos ir važiavimo savybės traukia dėmesį. „Mirai“ yra dinamiškesnis ir elegantiškesnio dizaino nei jo pirmtakas, išradingai sukomplektuotas, o GA-L platformą dalinasi su „Lexus LS“. Vandenilio kuro elementų sistema iš pagrindų atnaujinta, kad nuvažiuojamas atstumas išaugtų iki 650 km, o į aplinką būtų išmetama ne kas kita, tik grynas vanduo.

„Vandenilį „Toyota“ mato kaip efektyvius ateities degalus. Mūsų tikslas – padėti spręsti aplinkosaugos ir energetikos problemas per masinę vandenilio kuro elementus naudojančių transporto priemonių gamybą. Vandenilį naudojančios transporto priemonės yra itin efektyvios: gali nuvažiuoti didelius atstumus, degalų bakai užpildomi itin greitai, o į aplinką išskiriamas tik vanduo. Jų, kaip aplinkai draugiškų ar ekologiškų automobilių, potencialas yra neįtikėtinai didelis. Aš tikiuosi, naujasis „Mirai“ parodys tvarias ateities galimybes ir padės sukurti vandenilio naudotojų visuomenę“, – kalbėjo Marekas Maide, „Toyota Baltic“ rinkodaros vadovas.

Vandeniliu varomoms transporto priemonėms skirtos infrastruktūros plėtra jau vyksta. Pavyzdžiui, nors Lietuvoje kol kas vandenilio papildymo punktų nėra, 2020-ųjų viduryje Aplinkos projektų valdymo agentūra skelbė galimybę gauti finansavimą tokios infrastruktūros kūrimui ir jau artimiausiais metais turėtų būti įrengtos pirmosios viešos vandenilio pildymo stotelės.

Vakarų Europoje progresas kur kas spartesnis. Dabar prisipildyti bakus vandeniliu įmanoma 122-ejose stotelėse, o dar daugiau nei 40 – pakeliui. Lyderė šioje vietoje Vokietija, pareiškusi, kad siekia tapti didžiausia vandeniliu varomų transporto priemonių rinka. Šiuo metu čia yra daugiau nei 80 veikiančių vandenilio stotelių, o nemažai jų atsiras artimiausiu metu. Be to, į Vokietiją lygiuojasi ir infrastruktūrą vandeniliu varomiems automobiliams sparčiai kuria Olandija, Prancūzija, Švedija ir Danija.

Europos Sąjungoje neseniai pasibaigė penkerius metus trukęs projektas H2ME, kuriuo siekta išjudinti vandeniliu varomų transporto priemonių rinką. Projekto organizatoriai kalba apie antrąjį etapą, kuriuo bus skatinama ne tik infrastruktūros plėtra, bet ir transporto priemonių įvairovė: nuo lengvųjų iki komercinių automobilių.

Kurdama naująjį „Mirai“ ant modulinės GA-L platformos, „Toyota“ turėjo galimybę pakeisti keturias sėdimas vietas ir priekinius varančiuosius ratus turintį modelį į komfortišką penkiavietį, varomą galiniais ratais. Naujasis automobilis yra ilgesnis ir platesnis nei pirmtakas, turi didesnį atstumą tarp ašių, tačiau žemesnis.

GA-L platforma leido išdėlioti vandenilio kuro ir pavaros elementus taip, kad erdvė būtų išnaudota kuo efektyviau. Rezultatas – erdvesnis automobilio salonas ir geriau subalansuota važiuoklė. Verta pažymėti ir tai, kad perplanuota erdvė leido sumontuoti tris aukšto slėgio vandenilio bakus, kurie 30 proc. pailgino „Mirai“ nuvažiuojamą atstumą.

Į bakus telpa 5,6 kg vandenilio, dviejuose ankstesnio „Mirai“ degalų bakuose tilpdavo 4,6 kg.

Naujas vandenilio kuro elementų modulis

Vandenilio kuro elementų moduliui naudojamas kietas polimeras, kaip ir ankstesniame „Mirai“, tačiau jis mažesnis ir turi mažiau celių – 330 vietoje 370. Jo svoris taip pat sumažėjo nuo 56 kg iki 52 kg. Tačiau nepaisant mažesnio ir lengvesnio modulio, galios tankis išaugo iki 5,4 kW/l (4,4 kW/l atmetus galines plokštes). Išaugo ir maksimali galia nuo 155 AG/114 kW iki 174 AG/128 kW. Pagerėjo modulio charakteristikos esant šaltam orui: vandeniliu varomas automobilis puikiai veikia net spaudžiant 30 laipsnių šalčiui.

Aukštos įtampos ličio jonų baterija

Į naująjį „Mirai“ sumontuotas aukštos įtampos ličio jonų akumuliatorius vietoje nikelio ir metalo hidrido baterijos. Nors ši baterija mažesnė, jos talpa yra didesnė, tad ji – gerokai našesnė ir draugiškesnė aplinkai. Be to, nors baterijos svoris mažesnis, galios atidavimas piko momentu išaugo iki 31,5 kW per 10 sekundžių.

Važiavimo charakteristikos

GA-L platformos pritaikymas „Mirai“ suteikė neabejotinų pranašumų kaip žemas svorio centras, geresni inertiškumo duomenys ir tvirtesnis kėbulas. Tai padeda užtikrinti puikias dinamines savybes.

 

Naujasis „Mirai“, kurio vandenilio kuro elementų modulio galia yra 174 AG, o bendra sistemos galia – 182 AG, žavi nuosekliu ir tolygiu pagreitėjimu. Nuo pat starto vairuotojui pasiekiamas visas automobilio generuojamas sukimo momentas ir pagreitis. Dėl „Toyota“ inžinierių atliktų patobulinimų, pasikeitė automobilio galios kreivė, tad naujasis „Mirai“ vairuotojui teikia daugiau pasitenkinimo, o važiavimas greitkeliu yra ypač ramus, mat automobilis žaibiškai reaguoja į kiekvieną vairuotojo prisilietimą prie akceleratoriaus paminos.

Vandenilio kuro elementų modulis perkeltas iš po automobilio grindų į priekinę jo dalį, o akumuliatorius bei elektros variklis sumontuoti virš galinės ašies. Tai leido pasiekti tobulą 50:50 svorio balansą, suteikiantį tokio paties stabilumo, būdingo automobiliams, turintiems variklius priekyje.

Nors maksimali sistemos galia išaugo, sunaudojamo kuro rodikliai pagerėjo: bandant automobilį mišriu ciklu pagal WLTP standartą, sunaudojama 0,8 kg vandenilio 100 km ( kai bandomam modeliui sumontuoti 19 colių skersmens ratlankiai). Efektyviau naudojamas vandenilio kuras ir iki 5,6 kg išaugusi bendra trijų degalų bakų talpa užtikrina, kad naujasis „Mirai“ pilnai užpildytu baku  nuvažiuoja ilgesnį atstumą – iki 650 km. Užpildyti degalų bakus yra itin paprasta ir turėtų trukti apie 5 minutes arba mažiau.

„Toyota Safety Sense“ sistemų paketas

„Mirai“ yra aprūpintas naujausiu „Toyota Safety Sense“ saugos sistemų paketu. Jame – aktyvių saugumo ir vairuotojo pagalbos sistemų rinkinys, sukurtas taip, kad padėtų išvengti daugybės eismo nelaimių keliuose bei apsaugotų vairuotoją ir keleivius, jei visgi šios įvyktų.

Vairuojant valomas oras

„Toyota“ sugalvota naujovė – katalizatoriaus tipo filtras, sumontuotas į oro įsiurbimo angą. Kai į automobilį įsiurbiamas oras, tiekiamas vandenilio kuro elementams, susidaręs elektros krūvis filtro audinyje sulaiko mikroskopines teršalų daleles kaip sieros dioksidas (SO2), natrio oksidai (NOx) ir kitas. Sistema efektyviai (90–100 proc.) iš oro, pasiekiančio kuro elementus, išvalo 0–2,5 mikrono dydžio teršalų daleles.

Vanduo – vienintelis šalutinis produktas, gaunamas automobiliui naudojant vandenilį. Jis automatiškai pašalinamas per išmetimo vamzdį, o vairuotojas šį procesą gali aktyvinti H2O mygtuko pagalba.

Automatinis parkavimas

„Advanced Park“, siūloma kaip standartinės „Mirai“ modelio su „Ambassador“ įrangos paketu įrangos dalis, yra automatinė sistema, skirta saugiam, preciziškam ir paprastam automobilio pastatymui lygiagrečioje ir statmenoje vietoje.

Ši sistema apima tūkstančius skirtingų parkavimo variantų, analizuoja atstumą, įvažiavimo kampus, automobilio greitį ir veiksmų seką, kontroliuoja vairą, greitį, priekinės ar atbulinės eigos pavarų pasirinkimą ir stabdžius.

 

Naujojo „Toyota Mirai“ kaina Lietuvoje prasidės nuo 67 500 eurų.